Visszaküldési és visszatérítési szabályzat

6. A Vásárló jogai és kötelezettségei – az elállási jog

A Vásárlónak 14 munkanapig jogában áll a megrendelt terméket a Szolgáltató részére hiánytalanul, sérülésmentesen visszaküldeni. A 17/1999. (II. 5.) Kormányrendelet értelmében a visszaküldés költségei a Vásárlót terhelik. A Szolgáltató köteles az áru ellenértékét a csomag kézhezvételétől számítva 30 napon belül visszajuttatni.

Az elállásra nyitva álló 14 munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a vásárló a csomagot átvette. Az elállási jog indoklás nélkül gyakorolható.

Fontos kiemelni, hogy digitális termék esetén, ha a termék már felhasználásra került és a leírásnak megfelelően működik, a vásárló nem élhet a 14 napos elállási jogával.

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

A Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint fogyasztónak csak a szakmája, üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül – jogi személyek nem élhetnek ezzel a joggal.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § értelmében a fogyasztót indoklás nélküli elállási jog illeti meg, amelyet az alábbiak szerint gyakorolhat:

  • aa) termék átvételének napjától számított 14 napon belül,
  • ab) több termék esetén az utolsó átvételének napjától számított 14 napon belül.

A fogyasztó az elállási jogát már a szerződés megkötése és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Elállási nyilatkozat gyakorlása

A fogyasztó a jogát egyértelmű nyilatkozattal vagy a honlapról letölthető elállási nyilatkozat-minta használatával gyakorolhatja.

Az elállás határidőben gyakoroltnak minősül, ha a nyilatkozatot a 14 napos határidőn belül elküldi.

A nyilatkozat megérkezését az Eladó elektronikus formában visszaigazolja.

Az Eladó kötelezettségei elállás esetén

Visszatérítési kötelezettség

Az Eladó az elállás tudomására jutásától számított legfeljebb 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által fizetett teljes összeget, beleértve a szállítási díjat is. Azonban nem téríti vissza a legolcsóbb szállítási módnál drágább szállítások többletköltségeit.

Visszatérítés módja

A visszatérítés az eredeti fizetési móddal történik. Más fizetési mód csak a fogyasztó beleegyezésével lehetséges, és nem járhat többletköltséggel a fogyasztó számára.

Visszatartási jog

Az Eladó visszatarthatja a visszajáró összeget, amíg a terméket vissza nem kapja, vagy annak visszaküldését a fogyasztó kétséget kizáróan nem igazolja. Utánvétes vagy portós küldeményeket nem fogadunk el.

A fogyasztó kötelezettségei elállás esetén

Termék visszaszolgáltatása

A fogyasztó köteles a terméket 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A visszaküldés határidőn belüli, ha a terméket ezen időszak alatt elküldi.

Költségek viselése

A visszaküldés közvetlen költsége a fogyasztót terheli. A visszaküldést az Eladó címére kell teljesíteni.

Ha a teljesítést követően mondja fel a szerződést, akkor a már nyújtott szolgáltatás arányos díját köteles megfizetni. Utánvéttel visszaküldött termékeket nem áll módunkban átvenni.

Felelősség értékcsökkenésért

A fogyasztó felelős minden értékcsökkenésért, amely a rendeltetésszerű használatot meghaladó igénybevételből ered.

Az elállási jog nem gyakorolható az alábbi esetekben:

A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés szerint az alábbi esetekben a fogyasztó nem élhet az elállási jogával:

  • a szolgáltatás teljesítése után (előzetes beleegyezés esetén);
  • piaci ingadozásoknak kitett termék/szolgáltatás esetén;
  • egyedi vagy személyre szabott termékek;
  • romlandó vagy rövid ideig eltartható termékek;
  • felbontott, higiéniai okból vissza nem küldhető termékek;
  • más termékkel elválaszthatatlanul keveredett termékek;
  • értékében piaci ingadozásoknak kitett alkoholos italok;
  • sürgős javítás vagy karbantartás megrendelése;
  • lezárt szoftverek, hang- vagy képfelvételek bontása után;
  • időszaki lapok, hírlapok előfizetésén kívül;
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések;
  • szállás, fuvarozás, autókölcsönzés, étkezés, szabadidős tevékenységek meghatározott időponttal;
  • nem fizikai adathordozón nyújtott digitális tartalom esetén, ha az teljesítés elkezdődött és erről a fogyasztó nyilatkozott.